Sunday, November 8, 2009

Mengapa Wanita Menangis...

Saat Kuciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.. Kuciptakan bahunya agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tidur.. Kuberikan wanita kekuatan untuk melahirkan dan mengeluarkan bayi dari rahimnya walau sering kali pula ia kerap berulang kali menerima cerca dari anaknya itu.. Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.. Wanita Kuberikan kekuatan untuk merawat keluarganya walau letih, walau sakit, walau lelah tanpa keluh kesah..

Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam kondusi apa pun dan dalam situasi apa pun.. biarpun anak-anaknya kerap melukai perasaan dan hatinya.. Perasaan ini pula yang akan memberi kehangatan pada bayi-bayi yang terkantuk menahan lelap.. sentuhan inilah yang akan memberi kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya..

Kuberikan wanita untuk membimbing suaminya, melalui masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya.. sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tidak terkoyak??? Kuberikan kepadanya kebijaksaan dan kemampuan untuk membuktikan pengertian dan menyedarkan bahawa, SUAMI YANG BAIK ADALAH YANG TIDAK PERNAH MELUKAI ISTERINYA.. walaupun telah seringkali pula kebijakssan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi..

Dan akhirnya Kuberikan AIRMATA agar dapat mencurahkan perasaannya.. inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita agar dapat digunakan di mana ia inginkan.. hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita walaupun sebenarnya AIRMATA..

-INILAH AIRMATA KEHIDUPAN-

6 comments:

  1. ayer mate mmg bhrge,
    walau pe pn yg tjdi...
    kite kna trus kn jgk idup nie...
    stiap pcntaan msti d kedugaan
    2 smua dgaan n rntgan kte kat dnia nie..
    bkn smua leleki kat dnia ni cm sme cm 2...

    ReplyDelete
  2. mmg x sumer boy cm tue...tp awk rs myra n yana akan jmpa ke lelaki yg mampu mnjga kami,setia ngan kami n trima kami apa adernya....

    ReplyDelete
  3. salam.

    hehe...wah wat blog secara berduet ek. rasa2 cam kenal je korang ni. awat tak ajak aku same? hehe... =)

    nice blog!

    p/s : err...ni masuk dlm kerja kursus tak?hehe =)

    ReplyDelete
  4. wsalam...

    hek eleyh poyo la ko krna mgkantoikn dri ktowg...hehehe...pape pn thanx 4 kmen ko...

    sorie blog nie x leyh ajak ko la..hehehehe.kn bi dh ader blog bersama..hehehehe

    smga kter brjya ngan blog kter..blog ko pn best n nice...

    ReplyDelete
  5. sbb hati perempuah senang tersentuhh kot...

    ReplyDelete
  6. wanita setia berkorban untuk keluarganya walaupun menempuh pelbagai kesusahan dan kepayahan...
    hargailah pengorbanan mereka

    ReplyDelete